Fundació Cultura de Pau.

Avui hem presentat, a Can Jonch, Centre de Cultura per la Pau de Granollers,

la Delegació de Fundació Cultura de Pau a Catalunya.

mayo-federico-montserrat-can-jonch-11-gener-2017Entranyable acte presentat per Federico Mayor Zaragoza, l’alcalde Josep Mayoral i jo mateixa, com  a representant d’aquesta Delegació.

Acompanyats d’amics, que des de fa uns mesos estem preparant la posta en marxa, hem escoltat grans al-legories respecte aquesta cultura de pau en boca de Federico Mayor i de Josep Mayoral que ho han fet de forma magistral.

Tots tenim clar que Pau no vol dir simplement absència de guerra. Pau és un Tot:  una manera de fer, de ser, de pensar, d’actuar. Difícilment pots parlar de Pau si tu, no la tens assumida.

La novetat és que, des de Granollers treballarem aquesta Cultura de Pau a través de l’Art, entenent que l’art te múltiples facetes i actors: metges, artistes plàstics, esportistes, periodistes, cuiners, pallassos, fotògrafs, mestres, famílies.

Proposarem diferents Projectes que intentarem dur on ens ho demanin: Escoles, Barris, Centres Cívics, o per què no al carrer.

Volem cridar a col.laborar a joves i menys joves, introduint a la nostra societat, una nova forma de convivència, d’encontres, per tal que plegats, a partir de la paraula i l’acció, puguem construir unes vies de comunicació i d’esperança.

Som conscients de que el nostre món està malalt i només podem recuperar-lo amb les nostres atencions i remeis.  Necessitem la col.laboració de tothom. Consti que, a més a més, ens ho passarem be!

 

4 respuestas a Fundació Cultura de Pau.

  1. Maria Antònia Arnau dice:

    una vida digna per a tothom !!

    Me gusta

  2. Alba Espargaró dice:

    Montserrat, m’encantaria col·laborar en aquet projecte, ara que torno a viure a Granollers. Et deixo el meu correu electrònic i la Montse Serra té el meu telèfon mòbil. Records!

    Me gusta

  3. Estuve allí para poder transmitir a FeCo y la asociación de sordos las ideas y los proyectos que están previstos, pero lamentablemente, entre que debía marchar a las 16:30 y que hasta las 16:00 no comenzó la presentación de las 15:30, no pude escuchar ni a Josep Mayoral hablar.
    Espero que exista otro medio donde la información se difunda más allá del centro Can Jonch para que todos los jóvenes (que estudian en horarios diversos) y no tan jóvenes (que son madres y padres con horarios complicados) puedan acceder y participen.

    ¡Gracias por intentar hacer del mundo un lugar mejor!

    Me gusta

    • Gracias por tus palabras. En esta ocasión tuvimos que adaptarnos a los horarios de Federico Mayor que tenia dos actividades por la mañana en Barcelona y otra a media tarde. El horario previsto era de encuentro con la prensa a las 15.30h y la Charla a las 16h y cumplimos.Se trataba de la presentación de nuestra Delegación pero, las Conversaciones fueron enormemente ricas y se estableció interesante Diálogo.
      En otra ocasión intentaremos hacer algo especial para quienes tienen estas dificultades que comentas en horario normal, espacio a concretar donde no existan barreras de ningún tipo.
      No sabes como lo lamento.

      Le gusta a 1 persona

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: