Fa 82 anys que, els 14.000 habitants que tenia Granollers, la capital del Vallès Oriental van ser bombardejats per les tropes franquistes.
A les 9 i 5 minuts del 31 de maig de 1938, cinc avions Savoia-Marchetti van deixar caure, sobre la ciutat, en un minut: 60 bombes, amb 750 Kg d’explosius i metralla que van provocar la mort de 224 persones de forma instantània i ferides greus a unes dues-centes.
La majoria de bombes van caure al bell mig de la ciutat, a l’hora que els nens entraven a escola i, moltes dones amb fills petits en braços, fein cua per a intentar trobar queviures. Molts edificis destruïts, altres molt danyats van ser noticia arreu del món que va qualificar aquella acció franquista, com a un segon Guernica.
L’Ajuntament de Granollers rememora any rera any aquell luctuós succés amb la pretensió de recordar aquella barbàrie a petits i grans, per tal que mai més es tornin a repetir.
Acte especial a les 9 i cinc minuts del matí, al Cementiri Municipal de Granollers –amb limitació d’assistents enguany pel Convid-19- on reposen els que van morir, ha rememorat la trista efemèride, amb una paraula clau en boca de l’alcalde de la ciutat Josep Mayoral, acompanyat d’altres polítcs i personalitats locals: MAI MÉS!