Diuen els entesos: Les rutines serien aquelles activitats que es realitzen de forma regular i de manera sistemàtica i acostumen a tenir un caràcter ineludible. En quan als hàbits serien les activitats que es realitzen per acomplir amb les rutines. Al sistematitzar aquests hàbits i incorporar-los en les rutines ens sentim segurs en la manera d’actuar davant diferents situacions. Diuen els entesos que les rutines i hàbits són molt importants a l’escola, permeten configurar el context educatiu mitjançant la seqüenciació espacial-temporal del dia a dia dotant-lo d’un marc segur per als infants.

Jo hi afegiria que també son ineludibles amb els més grans. Cadascú té un pensar diferent, també de treballar i fer no importa què. Som persones sistemàtiques, solem fer mateixes coses a diari però la diferència radica en que tenim passió i aptitus, no importa l’edat. Alguns, potser, rumiem massa les coses que anem a fer, sense ganes d’afanys ni rèdits, simplement per que ens agrada treballar en allò que sabem i, intentem fer-ho be.
N’hem sortit airosos? Al menys satisfets de practicar el que ens agrada, a mi, escriure, llegir, cuinar i, trobar-me amb parents i amics. D’un temps ençà castigats i abandonats a la nostra sort per la maleïda Covid 19 que ens ha mantingut aïllats del món i d’aquells que més estimem. El risc de contagi ens ha precipitat a una solitud inesperada, angoixant.
Debe estar conectado para enviar un comentario.